Jednostrani raskid ugovora

Prema članku 82. Zakona o zaštiti potrošača (NN 19/2022)

(1) Iskoristi li Kupac svoje pravo na jednostrani raskid ugovora iz članka 79. ovoga Zakona, strane nisu dužne ispuniti svoje obveze iz ugovora sklopljenog izvan poslovnih prostorija i ugovora sklopljenog na daljinu odnosno ako je ponudu za sklapanje ugovora dao Kupac, strane nisu dužne sklopiti ugovor.

(2) U slučaju raskida ugovora, svaka je strana dužna vratiti drugoj ono što je primila na temelju ugovora, u skladu s odredbama ovoga odjeljka.

(3) Kupac nije dužan naknaditi nikakve troškove koji bi bili posljedica korištenja njegova prava na jednostrani raskid ugovora iz članka 79. ovoga Zakona, osim onih predviđenih člankom 83. stavkom 2. i člankom 84. ovoga Zakona.

Obveze Prodavatelja u slučaju jednostranog raskida ugovora

Članak 83. Zakona o zaštiti potrošača (NN 19/2022)

(1) Iskoristi li Kupac svoje pravo na jednostrani raskid ugovora iz članka 79. Zakona o zaštiti potrošača, Prodavatelj mora bez odgađanja, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kad je zaprimio obavijest o odluci Kupca da raskida ugovor sukladno članku 81. ovoga Zakona, vratiti Kupcu sve što je ovaj platio na temelju ugovora.

(2) Iznimno od stavka 1. ovoga članka, Prodavatelj nije u obvezi izvršiti povrat dodatnih troškova koji su rezultat Kupčevog izričitog izbora vrste prijevoza koji je različit od najjeftinije vrste standardnog prijevoza koji je ponudio Prodavatelj.

(3) Kod ugovora o kupoprodaji, osim ako nije ponudio da robu koju Kupac vraća sam preuzme, Prodavatelj mora izvršiti povrat plaćenog tek nakon što mu roba bude vraćena odnosno nakon što mu potrošač dostavi dokaz da je robu poslao natrag Prodavatelju, ako bi o tome Prodavatelj bio obaviješten prije primitka robe.

(4) Prodavatelj mora izvršiti povrat plaćenoga iz stavka 1. ovoga članka služeći se istim sredstvima plaćanja kojim se koristio Kupac prilikom plaćanja, osim ako Kupac izričito ne pristane na neko drugo sredstvo plaćanja te uz pretpostavku da Kupac ne bude obvezan platiti nikakve dodatne troškove za takav povrat.

(5) Obrada osobnih podataka provodi se u skladu s odredbama propisa kojima se uređuje zaštita osobnih podataka.

(6) Prodavatelj ne smije koristiti sadržaj koji ne podrazumijeva osobne podatke, a koji je Kupac pružio ili stvorio pri korištenju digitalnog sadržaja ili digitalne usluge koju isporučuje Prodavatelj, osim ako:

  1. je taj sadržaj neupotrebljiv izvan konteksta digitalnog sadržaja ili digitalne usluge koje isporučuje Prodavatelj
  2. se taj sadržaj isključivo odnosi na aktivnost Kupca pri korištenju digitalnog sadržaja ili digitalne usluge koje isporučuje Prodavatelj
  3. je Prodavatelj taj sadržaj objedinio s drugim podacima i ne može ga razdvojiti ili bi takvo razdvajanje zahtijevalo nerazmjerne napore
  4. su taj sadržaj proizveli Kupac i druge osobe te ga drugi potrošači mogu nastaviti upotrebljavati.

(7) Iznimno od stavka 6. točaka 1., 2. i 3. ovoga članka, Prodavatelj na zahtjev Kupca stavlja na raspolaganje sadržaj koji ne podrazumijeva osobne podatke, a koji je Kupac pružio ili stvorio korištenjem digitalnog sadržaja ili digitalne usluge koju je Prodavatelj isporučio Kupcu.

(8) Sadržaj iz stavka 7. ovoga članka Kupac ima pravo preuzeti besplatno, bez ograničenja Prodavatelja, u razumnom roku i strojno čitljivom formatu koji se uobičajeno upotrebljava.

(9) U slučaju jednostranog raskida ugovora Prodavatelj može spriječiti Kupca od daljnje upotrebe digitalnog sadržaja ili digitalne usluge, posebice tako da mu onemogući pristup digitalnom sadržaju ili digitalnoj usluzi ili ugasi korisnički račun Kupca.

Obveze Kupca u slučaju jednostranog raskida ugovora

Članak 84. Zakona o zaštiti potrošača (NN 19/2022)

(1) Osim ako je Prodavatelj ponudio da robu koju Kupac vraća sam preuzme, Kupac mora izvršiti povrat robe bez odgađanja, a najkasnije u roku od 14 dana od kada je, sukladno članku 81. ovoga Zakona, obavijestio Prodavatelja o svojoj odluci da raskine ugovor.

(2) Smatra se da je Kupac izvršio svoju obvezu iz stavka 1. ovoga članka na vrijeme ako prije isteka roka iz stavka 1. ovoga članka pošalje robu ili je preda Prodavatelju odnosno osobi koju je Prodavatelj ovlastio da primi robu.

(3) Kupac ne smije koristiti digitalni sadržaj ili digitalne usluge te ih ne smije stavljati na raspolaganje trećim osobama.

(4) Kupac mora snositi samo izravne troškove povrata robe, osim ako je Prodavatelj pristao snositi te troškove ili ako je Prodavatelj propustio obavijestiti Kupca o tome da je dužan snositi te troškove.

(5) Ako je, kod ugovora sklopljenog izvan poslovnih prostorija, roba u trenutku sklapanja ugovora bila dostavljena Kupcu u njegov dom, Prodavatelj mora preuzeti robu na svoj trošak ako robu, zbog njezine prirode, nije moguće vratiti na uobičajeni način poštom.

(6) Kupac je odgovoran za svako umanjenje vrijednosti robe koje je rezultat rukovanja robom, osim onog koje je bilo potrebno za utvrđivanje prirode, obilježja i funkcionalnosti robe.

(7) Iznimno od stavka 6. ovoga članka, ako Prodavatelj nije obavijestio Kupca o njegovu pravu na jednostrani raskid ugovora u skladu s člankom 60. stavkom 1. točkama 9. i 10. ovoga Zakona, Kupac ne odgovara za umanjenje vrijednosti robe, bez obzira na uzrok umanjenja.

(8) Ako jednostrano raskine ugovor koji za predmet ima digitalni sadržaj koji nije isporučen na materijalnom nosaču podataka, Kupac neće biti u obvezi platiti dio cijene ili troškova razmjernih onome što je Prodavatelj ispunio Kupcu za vrijeme trajanja roka za jednostrani raskid ugovora, ako nije dao svoj izričit pristanak na to da ispunjenje ugovora započne prije isteka roka iz članka 79. ovoga Zakona, ako nije potvrdio da je upoznat s činjenicom da davanjem takvog pristanka gubi pravo na jednostrani raskid ugovora ili ako je Prodavatelj  propustio obavijestiti ga sukladno člancima 67. ili 76. ovoga Zakona.

Isključenje prava na jednostrani raskid ugovora

Prema članku 86. Zakona o zaštiti potrošača (NN 19/2022)

(1) Kupac nema pravo na jednostrani raskid ugovora iz ovoga odjeljka ako je:

  1. u potpunosti ispunjen ugovor o uslugama za koji Kupac preuzima obvezu platiti cijenu, a ispunjenje je započelo uz izričit prethodni pristanak Kupca te uz njegovu potvrdu da je upoznat s činjenicom da će izgubiti pravo na jednostrani raskid ugovora iz ovoga odjeljka ako usluga bude u potpunosti ispunjena
  2. predmet ugovora proizvod čija je cijena ovisna o promjenama na financijskom tržištu koje su izvan utjecaja Prodavatelj, a koje se mogu pojaviti za vrijeme trajanja prava Kupca na jednostrani raskid ugovora
  3. predmet ugovora roba koja je izrađena po specifikaciji Kupca ili koja je jasno prilagođena Kupcu
  4. predmet ugovora lako pokvarljiva roba ili roba kojoj brzo istječe rok uporabe
  5. predmet ugovora zapečaćena roba koja zbog zdravstvenih ili higijenskih razloga nije pogodna za vraćanje, ako je bila otpečaćena nakon dostave
  6. predmet ugovora roba koja je zbog svoje prirode nakon dostave nerazdvojivo pomiješana s drugim stvarima
  7. predmet ugovora isporuka alkoholnih pića čija je cijena ugovorena u trenutku sklapanja ugovora, a dostava može uslijediti tek nakon 30 dana, ako je cijena ovisna o promjenama na tržištu koje su izvan utjecaja Prodavatelja
  8. Kupac posebno zahtijevao posjet Prodavatelja radi obavljanja hitnih popravaka ili poslova održavanja, s time da ako prilikom takvog posjeta, uz one usluge koje je Kupac izrijekom zahtijevao, Prodavatelj pruži i neke druge usluge odnosno isporuči i neku drugu robu osim one koja je nužna za obavljanje hitnih popravaka ili poslova održavanja, Kupac ima pravo na jednostrani raskid ugovora u vezi s tim dodatnim uslugama ili robom
  9. predmet ugovora isporuka zapečaćenih audiosnimaka ili videosnimaka odnosno računalnih programa, koji su otpečaćeni nakon isporuke
  10. predmet ugovora isporuka novina, periodičnog tiska ili magazina, s iznimkom pretplatničkih ugovora za takve publikacije
  11. ugovor sklopljen na javnoj dražbi
  12. predmet ugovora pružanje usluge smještaja koji nije namijenjen stanovanju, pružanje usluge prijevoza robe, usluge najma vozila, usluge pripremnice obroka (catering) ili usluga vezanih uz slobodno vrijeme, ako je ugovoreno da usluga bude pružena određenog datuma ili u određenom razdoblju
  13. predmet ugovora isporuka digitalnog sadržaja za koji Kupac preuzima obvezu platiti cijenu, koji nije isporučen na materijalnom nosaču podataka, ako je ispunjenje ugovora započelo uz izričit prethodni pristanak Kupca te uz njegovu potvrdu da je upoznat s činjenicom da će time izgubiti pravo na jednostrani raskid ugovora, a Prodavatelj mu je dostavio potvrdu sklopljenog ugovora sukladno članku 67. ili članku 76. ovoga Zakona
  14. Kupac posebno zahtijevao posjet Prodavatelja radi obavljanja usluge popravaka za koje se plaća cijena, a ugovor, čije ispunjenje je započelo uz izričit prethodni pristanak Kupca, je ispunjen u potpunosti.

(2) Odredbe stavka 1. točaka 1., 2., 3. i 5. ovoga članka ne primjenjuju se na ugovore sklopljene tijekom nezatraženih posjeta Prodavatelja Kupčevu domu ili tijekom izleta koje je Prodavatelj organizirao radi promocije ili prodaje proizvoda Kupcu.

Obrazac za jednostrani raskid ugovora – link

Obavijest o načinu podnošenja pisanog prigovora potrošača 

Sve prigovore sukladno članku 10. Zakona o zaštiti potrošača (”Narodne novine“, br. 19/2022, 59/2023) Kupac može poslati putem pošte, telefaksa ili elektroničke pošte ili predati izravno u poslovnim prostorijama Prodavatelja na adresi Kurilovečka 1, 10410 Velika Gorica.

Kako bi Prodavatelj sukladno članku 10. Stavak 3. Zakona o zaštiti potrošača potvrdio primitak pisanog prigovora, a zatim i na isti mogao odgovoriti, Kupac treba navesti točne podatke za primitak odgovora.  

Ukoliko se prigovor podnosi u poslovnim prostorijama Prodavatelja, Prodavatelj je dužan odmah pisanim putem ovjeriti njegov primitak. 

Podaci potrebni za podnošenje prigovora: 

poštom – na adresu: Microteam d.o.o., Kurilovečka 1, 10410 Velika Gorica 

e-mailom – na e-mail adresu: info@microteam.hr

telefaxom – na broj: +385 1 6219 282

Odgovor na prigovor Kupca Prodavatelj će u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača dati u pisanom obliku najkasnije u roku 15 dana od dana primitka prigovora.  

Povrat i reklamacija robe

Povrat robe:

Kupac ima pravo na povrat robe u sljedećim slučajevima:

  • ako je isporučena roba koja nije naručena
  • ako je isporučenoj robi istekao rok trajanja
  • ako isporučena robe ima grešku ili oštećenja neovisno o tome jesu li nastala u transportu

Prilikom povrata proizvoda, isti mora biti u originalnoj i neoštećenoj ambalaži, sa potpunom dokumentacijom, svom pripadajućom opremom, odnosno kako je isporučen – u suprotnom povrat neće biti odobren.

Prodavatelj će potvrditi primitak prigovora pisanim putem bez odgađanja, a odgovor sukladno Zakonu o zaštiti potrošača, poslat će Kupcu u roku od najviše 15 (petnaest) dana od dana zaprimljenog prigovora.

Prodavatelj će prihvatiti u cijelosti povrat oštećene, neispravne ili pogrešno isporučene robe o svom trošku, ukoliko se utvrdi da je prigovor opravdan te da Kupac nije utjecao na ispravnost, oštećenje ili bilo kakav nedostatak robe.

U slučaju opravdanog prigovora, Kupac ima pravo na raskid ugovora uz povrat uplaćenog iznosa ili zamjenu za ispravni, neoštećeni i valjani proizvod.

U slučaju nemogućnosti isporuke druge robe, Prodavatelj će nadoknadit Kupcu njegove troškove povrata robe i vrijednost robe koju više nije u mogućnosti isporučiti.

Reklamacije:

Microteam d.o.o.  prodaje proizvode za koje ovjerava jamstvene listove izdane od strane dobavljača odnosno uvoznika tih proizvoda za Republiku Hrvatsku u trenutku kupnje. Trajanje jamstva i jamstveni uvjeti proizvoda istaknuti su na deklaraciji pojedinog proizvoda ili na stranicama uvoznika.

Reklamaciju neispravnog proizvoda možete izvršiti prosljeđivanjem istog u ovlašteni servis čiji su kontakti istaknuti ili na jamstvenom listu ili na deklaraciji proizvoda ili proizvod dostaviti u našu poslovnicu te ćemo isti proslijediti u ovlašteni servis. Prilikom prosljeđivanja neispravnog proizvoda u ovlašteni servis, uz sami proizvod OBAVEZNO priložiti kopiju računa, jamstveni list, detaljan opis kvara te kompletnu dokumentaciju i ambalažu. Troškove transporta snosi kupac. 

Jamstvo ne pokriva kvarove nastale uslijed nestručnog rukovanja, mehaničkih oštećenja, više sile (udar groma, poplava, požar i slično), istrošenosti uređaja, overclockinga..
Ako se prilikom dijagnostike ustanovi ispravnost proizvoda ista će se naplatiti 30€ s PDV-om.